Le pour’ yeu d’St Louis-St Simon

Jhe seu Marc, aneut, jh’ai quateur vingt dix an. Jh’habite à St Cirs, dans ine pour’ p’tite cabane, dans l’pays Gabaye. Jhe seu mé pour’ qu’in clochard.

Tout tieu, ol’a coumincé o y a trent’cinq’ ans. Jh’réstions à la Parisienne dans ine belle meison dans l’marais d’St Louis-St Simon aveuc ma Mathilde. Jh’avions quequ’ vache, quequ’ poule, quequ’ goret, quequ’ lapin, quequ’ peurot, quequ’ canard, ine toune, et in car’let. Les drôle veniant d’partî à Bourdiâ, ol’était prr’ zeu patodaghe.


Pis, ine belle jhôrné, le facteur passe. O y avait ine lett’, alors jh’ouvris quet’ lett’, o y avait marqué qu’o alait y avoér ine centrale dans queu canton, et qu’ol’alait ét’ dans les marais. Pis, o y avait marqué que m’en doute que jh’alions ét’ exproprié. Quand jh’ai vu tieu boun’ghens, jh’eu seu dev’nu bianc coumm’in pet. Jhe zé pousé sus l’buffet d’la souillarde, et jh’zi ai pus touchè.


Ine jhôrnée, o y a oyut deux boun’homme qu’y s’étiant ram’né. Pis y maviant dit :
-« Bonjour Monsieur, étant donné que vous habitez actuellement sur l’emplacement futur de la centrale nucléaire dont les travaux vont commencer prochainement, vous serez exproprié dans les… »
-« Taisez vout ’goule » que jh’zi répounis, « Ben o faut pas qu’vous creyez que jh’vas partir d’iqui ».


Jhe zi re’feurmas quett’ porte d’in randon, y s’en sont mime pas rendu compte. Quellé deux pour’ innocents étiant beun enneuyé, y creyians qu’jh’alis partî sans rein dire, y s’étiant bein trompé.


Au sér, en soupant, jh’en ai parlé à ma pour’ femme qu’en été compiét’ment décont’nencé.
Pis au lend’main, y m’avant envoéyer t’ine out’ lett’, y m’disiant, que si jh’partis, y m’dounians 65 000 000 d’franc. Tieu, ol’est reun, y m’en avant proposé l’doub’.


Pis, ine neut, qu’jh’avis bein dormis, au matin, ma pour’ Mathilde était parti, prr’ teurjhou. jhe seu partis, quellé diab’sont rev’nu prr’ m’expulsé, o y avait pursoune. Quequ’ temps amprés, y avant vendu tote mes béstiole, pis y avant ébouiller ma pour’meison, que jh’seu nessut d’dans, jh’fris pas coumm’ ma pour’ Mathilde, jh’queurvré dans quette pour’cabane en boés, asteur, o m’reste pus qu’mon car’let, j’ai casiment pus reun à m’mett’ dans la goule. Et quellé 130 brique, y m’avant rein douné, pas in centime. Ol’est forcé, y creyiant qu’jh’’étis mort.


Aneut, sus ma pour’ meison qu’é t’ébouiller, y avant mis ine cuve en béton, in réacteur qu’y z’app’lant tieu. Boun’ghens, dans queu pour’marais, asteur, o y a des potiâ éléctric’ peurtout et in grous batiment qui peut peuté à tout moument. Si o peute, adiau l'pays Gabaye, jhe s'rons coumm' à Tchernobyl, les trerres s'rant nucléaire prr' des miyion d'année. Les ghens s’révoltant, mais prr’ feire marché zeu ourdinateur, o zeu faut bein tieu…

Les affeire qu’des ghens pouvant pas qu’neut’ :

La Parisienne :
un des lieu dit où est aujourd’hui la centrale
L’buffet d’la souillard : Le meuble du cellier
65 500 000 ≈ 10 000 €
Iqui : içi, oui, chez moi, on ne dis pas ithy.

[Il est vrai que des gens ont été expropriés et leur maison ont été détruite, mais bien sûr, cette histoire est inventée]

3 commentaires:

Les Gascons a dit…

Tieu pauv vieux, i l'aurait ben mieux fait d'prendre les sous. J'hy f'rai quand même remarquer que tielle centrale alle est pas à la Parisienne la vour que mon voisin s'est nighé au cul d'son bateau, mais à la Procureuse. O l'est jhust de l'out couté des Portes Neus.J'frai otout r'marquer qu'ine souillarde o l'est pas un cellier mais ine p'tite pièce qu'à touchait la quisine.
A peurpous, y-a-t'o des jholies parisiennes qui s'promnant dans les marais ?

Anonyme a dit…

En v'la dont in de coumentaire ! Thieu l'artique é tout pien pougnant é tout pien bin feit . Ol é grand'd'maghe que thieu qui z'ou à feit eye point son châfre en émolé .
Qui qu'o seye : chapiâ .

Ine chouse se teurve en thieu , ol é que l'patoés , qu'o seiyisse le teune oub' le meune , oub' d'oute part, n'é pas de thiau long rinque por conter des histoéres de soulaugrafie vour d' creux dau thiu
Porte beune éze et garde te qu'o t'arive reune de chéti ! C B

k-gouille a dit…

jh'aime bin quan les ghen m'dounnant zeu avis: Té vouéla l'meune, O n'fiatte les euils pis lés ourales otout pasque d'azar jhe z'ou "lis a voix haute " a cause qu'o la pu peursoune peur causer thieu langajhe . Ol en a bin thi veudeuriant se meite o tail asteur qu'o raste pu yiere de de monde peur z'eu seugnifié que leu écrivajhes ( pasqu'y causant pius y fazant des jhornaux) thiés écrivajhes asteur ol é dau babijho d'français, d'argot et si o s'trouve d'eite queneusu , d'un chéti ragaton d'patoué sans bin savouere de vour thy vint
Té dont, pisqu'le quantieme s'ammeune vouéla in' nau rabistoqué à la Chérentaise à l'imajhe d' ine chansounette des jhens dau "Midi de la France"

Jhésu néssu t'en Chérente
Ent' Cougna é les jhau de Burie
Jhésu néssu t'en Chérente
Ol é in' anjhe thi zou a dit

En thieu payi des biâs bitons
O mitan des veugnes é des garets
Jhésu é néssu de thieu long
Jhésu néssu en nout' endret

Y m'z'a dit le biton, y z'a dit
Qu'ine yieuse o mitan d'ses branches
Z'y avit foncé coume un nic
Et pis qu'otout ine ouéye bianche
S'trouvit caniché de cont' l'y
Aveuc ine miche copée en tranche
Coume on n'en cope peur les routies
O s'peut qu'o seye qu' ine « léjhende »
Ol'é teurjhou point ine ment'rie

Jhésu néssu en Chérente
Ent' Cougna é les jhau de Burie
Jhésu néssu en Chérente
Ol é in' anjhe thi zou a dit

Vour le biton f'rit des m'ent'ries
O ne s'rit point por mau-disance
Jhe sons pas d'minme en thieu pays
Ent' la Boutonne é la Chérente
O fiât'rit bin que thiau chéti
Séyisse néssu en thiés Chérentes
En la chaudeur d'ine distil' rie
Quant' les ételles teurleusantes
Diziant peurtout qu'o l'é ithy !

Jhésu néssu t'en Chérente
Ent' Cougna é les jhau de Burie
Jhésu néssu t'en chérente
Ol é in' anjhe thi zou a dit

En thieu payi des biâs bitons
O mitan des veugnes é des garets
Jhésu é néssu de thieu long
Jhésu néssu en nout' endret